Novinka pro rok 2025 - konzultace a průběžná podpora Vašeho projektu
V průběhu 17 let projektování jsem vypozoroval zajímavý fenomén. Zadání pro odborníka na dopravní stavby nevymýšlí tým fundovaných odborníků, ale mnohdy vzniká zcela nahodile a chaoticky.
Jste ateliér či projekční kancelář a vyžadujete minimální čekání na výstup od dopravního experta? Vymyslet to podstatné v projektu zabere zhruba 20 % času, jenže právě tato činnost tvoří co do důležitosti 80 % projektu. Udělejte již od začátku maximum pro úspěch svého projektu a projekt již od prvotního seznámení konzultujte s odborníkem.
Jste zástupce investora a chcete mít jistotu, že děláte pro investora maximum? Jenže pokud dáte na rady projektantů pozemních staveb či na rady architektů, rozhodně maximum neděláte. Dopravní stavby jsou samostatným oborem a jako takové si zaslouží skutečného odborníka.
Jste investor a máte "jasnou" představu o záměru? A co když ji mít jasnou ani nemůžete, protože nemáte ty správné informace?
Jste úředník a nevíte si rady se záměrem, který máte posuzovat? Jistě máte možnost konzultovat záměr s odborníkem. Berte prosím v potaz to, že ani policista na dopravním inspektorátu není vystudovaný v daném oboru a i kdyby, s největší pravděpodobností nikdy nic nevyprojektoval. Netvrdím, že je to tak špatně, ale troufám si říci, že házet zodpovědnost z úředníka na úředníka není fér.
Nezapomínejte prosím na to, že projektant je vybírán podle nejnižší ceny. Takový projektant očekává Vaši spoluúčast a Vy zas očekáváte jeho maximální nasazení.
Domácí úkol:
Každé větší město má dopravní komisi. Zkuste si za domácí úkol nastudovat, jakou odbornost mají členové této dopravní komise... možná budete sami překvapeni.
Odevzdávat více projektů než doposud prakticky nedokážu, co ale dokážu, je zvýšit svou efektivitu právě konzultacemi a průběžnou podporou Vašich projektů.
Co lze v tomto duchu řešit?
- Parcelace - již zde je nutné myslet na budoucí dopravní řešení takové, které půjde vetknout do vymezeného prostoru/ pozemku
- Situace včetně návrhových parametrů - situační řešení je základ. Osa komunikace, poloměry směrových oblouků, poloměry nároží křižovatek a sjezdů, šířka vozovek, chodníků, rozměry parkovacích stání, materiálové řešení a dopravní značení
- Podmínky a požadavky na parkovací stání v hromadných garážích
- Podélný profil - 3D model vyhotovený z dodaného geodetického zaměření pro přesný návrh budoucí komunikace
- Vzorové příčné řezy - detaily řešení a skladby vozovek
- Vlečné křivky návrhového vozidla - prověření průjezdu největším uvažovaným vozidlem pomocí specializovaného softwaru
- Rozhledové poměry - základem všeho je bezpečnost. Nechte si prověřit rozhledové poměry svého projektu.

Již ve fázi parcelace je nutné znát budoucí parametry komunikace.

Hromadné garáže jsou mnohdy výsledkem architektonicko-statické části projektu a dopravní expert je přizván pozdě na to, aby byla parkovací stání či dokonce vjezdové rampy vyřešeny správně...

Vlečné křivky snadno prověří průjezdnost obratišť, křižovatek, šikan atp.
