Je to zdánlivě banální věc, ale výška svodidla začíná na 75 cm...

Inspekce

Inspekce bezpečnosti pozemních komunikací a prvotní hodnocení záměrů pozemních komunikací

Když stavíte podle projektu, vnímáte technický dozor jako zástupce, který hájí Vaše zájmy. 

Jenže kdo kontroluje, zda je projekt samotný zpracovaný na úrovni? Projektant dopravních staveb je v rámci povolovacího procesu prakticky jediný
* vzdělaný odborník a toho jediného si vybíráte podle nejnižší ceny. Opravdu věříte, že dělá maximum? A proč by to dělal, když Vás nezajímá bezpečnost, kvalita, jeho odbornost, jeho software... ale pouze cena? Kdy naposledy jste se svého projektanta zeptali na jeho odbornost a zkušenosti z oboru dopravních staveb? A kdy naposledy jste se zajímali o softwarové vybavení svého projektanta? Víte, že si poctivý dopravní inženýr platí software mnohdy dražší, než architekt?** 

A vážně věříte, že je stávající komunikace stoprocentně stoprocentní?*** 

* Odbor dopravy ani dopravní inspektorát police ČR nezaměstnávají v oboru vzdělané odborníky. A KSÚS? Vážně věříte, že tam jsou studovaní odborníci? 

** Roční licence softwaru AutoCAD Civil 3D s vlečnými křivkami stojí dopravního inženýra zhruba 100.000 Kč vč. DPH. 

*** Stávající pozemní komunikace a silnice vykazují celou řadu vad a nedokonalostí, které nesmíme přehlížet. Jenže projektant dopravních staveb je jediný, kdo na to skutečně umí upozornit - ale nikdo o to nestojí.